Lp.
|
Zagadnienia
programowe
|
Osiągnięcia uczniów
|
Metody i formy pracy
|
Środki dydaktyczne
|
Termin realizacji
|
1.
|
Zakładamy klub językowy
-nazwa klubu, wykonanie kart uczestnictwa, ustalenie regulaminu.
|
Uczniowie potrafią:
- omówić nazwę i regulamin klubu.
|
- pogadanka
|
- regulamin
|
wrzesień
|
2.
|
Przygotowujemy
spektakl teatralny Three Little Pigs (lub inny według potrzeb i zainteresowań uczniów)-wybór aktorów, próby, wykonanie strojów, dekoracji.
|
Uczniowie potrafią: -pracować z tekstem,
- znają na pamięć swoje role,
- recytują swoje role,
- projektują stroje i dekorację.
|
- praca z tekstem,
|
- książka z bajkami
|
wrzesień
|
3.
|
Przygotowania uczniów do konkursu języka angielskiego- edycja jesienna-praca z uczniem zdolnym.
|
Uczniowie potrafią: - zastosować posiadaną wiedzę i umiejętności w praktyce
|
- praca z tekstem,
|
- test wyboru,
|
październik
|
4.
|
Halloween- skąd się wzięło święto, wykonanie dyni
|
Uczniowie potrafią: - podać podstawowe informacje dotyczące tego święta,
- znają symbole Halloween.
|
- praca z tekstem,
|
-historyjka obrazkowa,
- dynia.
|
październik
|
5.
|
Parts of the body- czyli części ciała.
|
Uczniowie potrafią:
-nazwać części ciała
|
-działania praktyczne,
|
- gry dydaktyczne: „Draw a monster”, łączenie wyrazów,
piosenka „Head and shoulders”
|
- listopad
|
6.
|
Memory game
|
Uczniowie potrafią: - wykonać pomoc na lekcje języka angielskiego utrwalając słownictwo
|
- działania praktyczne,
|
- różne rodzaje gier Memory
|
- listopad
|
7.
|
Podróż po Londynie
|
Uczniowie potrafią: - określić położenie Londynu,
- znają charakterystyczne miejsca Londynu,
- wymienić i opisać najważniejsze zabytki stolicy Wielkiej Brytanii,
- skonstruować krótką wypowiedź na temat ciekawych miejsc w Londynie.
|
- projekcja filmu „London”,
- praca z tekstem,
- praca indywidualna i grupowa.
|
- kaseta video,
- płyta DVD „Madeline w Londynie”,
- ksero- tekst o Londynie,
|
listopad
|
8.
|
Christmas- Boże Narodzenie w Wielkiej Brytanii.
|
Uczniowie potrafią: - zaśpiewać kilka kolęd i piosenek związanych z Bożym Narodzeniem,
- wykazać się słownictwem związanym ze świętami- krzyżówka świąteczna,
- napisać list do św. Mikołaja,
- porównać Boże Narodzenie w Polsce i krajach anglojęzycznych,
- zredagować życzenia świąteczne do kolegi w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych,
- wykonać dekorację na gazetkę.
|
- działania praktyczne,
- pogadanka,
- słuchanie muzyki,
- opowiadanie nauczyciela,
- praca indywidualna, grupowa i zespołowa.
|
- film wideo o świętach w Wielkiej Brytanii,
- artykuły z czasopism,
- krzyżówka świąteczna,
- kartki z życzeniami świątecznymi.
|
- grudzień
|
9.
|
Przygotowujemy się do konkursu na Mistrza słówek
|
Uczniowie potrafią: - przyswoić i użyć w konkretnej sytuacji słownictwo podane do konkursu.
|
- praca z tekstem,
|
- krzyżówki, - tekst z lukami.
|
- styczeń
|
10.
|
Podróż po Wielkiej Brytanii
|
Uczniowie potrafią: - określić położenie geograficzne Wielkiej Brytanii,
- wymienić nazwy największych miast, gór, rzek w Wielkiej Brytanii,
- opisać warunki klimatyczne,
- wymienić symbole narodowe związane z Anglią, Szkocją, Walią i Irlandią Północną,
- podać przybliżoną liczbę ludności zamieszkującej Wielką Brytanię,
- wymienić ważne postacie, związane z wybranym wydarzeniem historycznym.
|
- praca z mapą,
|
- mapa Wielkiej Brytanii,
- ksero- symbole narodowe,
|
- styczeń
|
11.
|
Fruit and vegetables- owoce i warzywa.
|
Uczniowie potrafią: - nazywać nazwy owoców znanych i poznanych,
- formułować wypowiedzi o tym, co się lubi, a czego nie stosując zwroty: I like/I don’t like,
- tworzyć pytania o upodobaniach: Do you like...? i udzielanie krótkich odpowiedzi twierdzących i przeczących.
|
- gry i zabawy- Memory game,
|
- gra- Memory,
|
- styczeń
|
12.
|
St. Valentine’s Day- Walentynki
|
Uczniowie potrafią: - wykonać kartkę z życzeniami walentynkowymi,
- znają wierszyki walentynkowe,
- znają piosenki walentynkowe,
-wykonać dekorację na gazetkę.
|
- działania praktyczne,
- gry i zabawy,
- praca indywidualna i zespołowa.
|
-wierszyki i piosenki walentynkowe,
|
luty
|
13.
|
Konkurs na Mistrza słówek
|
Uczniowie potrafią: - właściwie użyć poznane słownictwo w zdaniach.
|
- konkurs, - praca indywidualna.
|
- test
|
luty
|
14.
|
Przygotowania do Festiwalu Piosenki Angielskiej – The Beatles.(lub inny zespół albo wykonawca)
|
Uczniowie potrafią: - ocenić swoje możliwości wokalne i językowe,
- wybrać odpowiadający im repertuar.
|
- słuchanie muzyki,
- praca indywidualna i grupowa.
|
- piosenki The Beatles
|
marzec
|
15.
|
Konkurs wiedzy o Wielkiej Brytanii- Let’s visit Great Britain.
|
Uczniowie potrafią: - napisać podstawowe wiadomości na temat geografii i historii Wielkiej Brytanii.
|
- konkurs, - praca indywidualna.
|
- test
|
marzec
|
16.
|
My ideal house- Mój wymarzony dom.
|
Uczniowie potrafią: - zaprojektować wymarzony dom,
- nazwać pomieszczenia,
- napisać, co ten dom ma stosując konstrukcję: It’s got ... .
|
- projekt, - działania praktyczne,
|
- przykładowe projekty.
|
marzec
|
17.
|
Easter- Wielkanoc w Wielkiej Brytanii.
|
Uczniowie potrafią: - omówić święta wielkanocne w Wielkiej Brytanii,
- bawić się w zabawę Egg hunting,
- zaśpiewać piosenkę wiosenną,
- wykonać gazetkę na tablicy.
|
- działania praktyczne,
- gry i zabawy,
- słuchanie piosenek,
- praca indywidualna i zespołowa.
|
- ksero- artykuł o świętach,
|
kwiecień
|
18.
|
Przygotowanie do konkursu języka angielskiego- edycja wiosenna- praca z uczniem zdolnym.
|
Uczniowie potrafią: - zastosować posiadaną wiedzę i umiejętności w praktyce.
|
-praca z testem,
|
-przykładowe
|
kwiecień
|
19.
|
My pet- moje domowe zwierzątko.
|
Uczniowie potrafią: - opisać zwierzątko na podstawie znanego oraz podanego słownictwa,
- wykonać pracę projektową- plakat zwierzątka z opisem.
|
- działania praktyczne,
|
- ilustracje i fotografie zwierzątek,
- przykłady innych projektów.
|
kwiecień
|
20.
|
What is his/her job?- nazwy zawodów.
|
Uczniowie potrafią: - wymienić kilka zawodów,
- spytać o zawód: What is his/her job? I odpowiedzieć: She?he is a ... .
|
- działania praktyczne,
|
- krzyżówka utrwalająca nazwy zawodów,
- gry i zabawy: Run and draw, Zostań aktorem, Głuchy telefon, Pomieszane literki, Podpisywanie obrazków.
|
maj
|
21.
|
Oglądamy film w angielskiej wersji językowej- Alicja w krainie czarów, Książę i żebrak, Rugratsy szaleją lub inny według zainteresowań uczniów.
|
Uczniowie potrafią: - zrozumieć sens filmu,
- skupić uwagę,
- zwrócić uwagę na nowe słówka.
|
- projekcja filmu,
|
- film DVD
|
maj
|
22.
|
Czytamy angielskie czasopisma.
|
Uczniowie potrafią: - czytać ze zrozumieniem teksty, wierszyki,
- zrozumieć nowe słownictwo z kontekstu lub sprawdzić w słowniku.
|
- praca z tekstem,
|
- czasopisma: Team, Click, Kids Only, - słownik angielsko-polski.
|
maj
|
23.
|
How to do shopping?- zabawa w sklep.
|
Uczniowie potrafią: - zgromadzić potrzebne słownictwo,
- nazwać produkty i różne towary,
- zapytać się-ile to kosztuje? –How much is it? Oraz udzielić odpowiedzi That’s .... .
|
- działania praktyczne,
|
- towary do „sprzedaży”, pieniądze, napisy.
|
czerwiec
|
24.
|
Podsumowanie pracy koła.
|
Uczniowie potrafią:
- dokonać oceny pracy własnej i pracy koła.
|
- dyskusja
|
- arkusz ewaluacji
|
czerwiec
|